9 Vragen bij aanschaf tijdregistratiesysteem
- Welke functionaliteiten zouden voor u van belang zijn?
Kijk in eigen organisatie wat u wilt oplossen en waar behoefte aan is.* - Zoekt u aan- en afwezigheidsregistratie of ook orderregistratie?
Het verbijzonderen van de aanwezigheid naar kostenplaats en orderregistratie geeft nuttige management informatie. - Zou Personeelsplanning een onderdeel moeten zijn?
Door de toegenomen flexibiliteit is het verkrijgen van een goede bezetting steeds meer een puzzel en behoort daardoor als onderdeel bij de tijdregistratie. - Hoe wilt u de uren gaan registreren?
Bijvoorbeeld via een traditionele boekingsterminal of via een app maar ook andere vormen zijn mogelijk. - Wat zou de medewerker zelf moeten kunnen doen?
Hierbij kunt u denken aan verlof aanvraag, inzicht in gewerkte uren en het ruilen van het rooster. - Waar moet mee gekoppeld worden?
Tijdregistratie staat niet altijd op zich zelf interfaces met andere systemen kunnen wenselijk zijn. - Weet u altijd wie er aanwezig is?
In geval van een calamiteit dient er een goed overzicht te zijn van wie er aanwezig is. - Welk systeem zal aan uw wensen kunnen voldoen?
Er zijn in Nederland meer dan 100 systemen, elk met zijn eigen mogelijkheden en eigenschappen. - Gaat u zelf op zoek of laat u zich adviseren?
Er zijn meer dan 100 leveranciers in Nederland voor tijdregistratie en/of personeelsplanning.
Het selecteren van het best passende systeem voor tijdregistratie is mijn specialiteit. Laat mij u adviseren. vincent@timetomanage.nl tel: 06 1277 7047