Onafhankelijk Advies Tijdregistratie en Personeelsplanning

9 Vragen bij aanschaf tijdregistratiesysteem

  1. Welke functionaliteiten zouden voor u van belang zijn?
    Kijk in eigen organisatie wat u wilt oplossen en waar behoefte aan is.*

  2. Zoekt u aan- en afwezigheidsregistratie of ook orderregistratie?
    Het verbijzonderen van de aanwezigheid naar kostenplaats en orderregistratie geeft nuttige management informatie.

  3. Zou Personeelsplanning een onderdeel moeten zijn?
    Door de toegenomen flexibiliteit is het verkrijgen van een goede bezetting steeds meer een puzzel en behoort daardoor als onderdeel bij de tijdregistratie.

  4. Hoe wilt u de uren gaan registreren?
    Bijvoorbeeld via een traditionele boekingsterminal of via een app maar ook andere vormen zijn mogelijk.

  5. Wat zou de medewerker zelf moeten kunnen doen?
    Hierbij kunt u denken aan verlof aanvraag, inzicht in gewerkte uren en het ruilen van het rooster.

  6. Waar moet mee gekoppeld worden?
    Tijdregistratie staat niet altijd op zich zelf interfaces met andere systemen kunnen wenselijk zijn.

  7. Weet u altijd wie er aanwezig is?
    In geval van een calamiteit dient er een goed overzicht te zijn van wie er aanwezig is.

  8. Welk systeem zal aan uw wensen kunnen voldoen?
    Er zijn in Nederland meer dan 100 systemen, elk met zijn eigen mogelijkheden en eigenschappen.

  9. Gaat u zelf op zoek of laat u zich adviseren?
    Er zijn meer dan 100 leveranciers in Nederland voor tijdregistratie en/of personeelsplanning.

Het selecteren van het best passende systeem voor tijdregistratie is mijn specialiteit. Laat mij u adviseren. vincent@timetomanage.nl tel: 06 1277 7047